torsdag 6. februar 2014

Gullkjole og to bursdagsjenter

Gullkjolen ble ferdig til Sophias bursdag og den ble en hit!
 Gullstoffet fant jeg en hel rull av sist jeg var på den lokale bruktbutikken,
så jeg kjøpte alt for en billig penge.
 Mønsteret er fra Alt om håndarbeides julenummer.
Fôret med hvit bomull og med tyll nederst.
 Usynlig glidelås i ryggen og god vidde nederst.
 Det var også mønster til en løs krage i pelsstoff.
Nå hadde jeg ikke pelsstoff, 
men syns dette fluffy stoffet fungerer vel så bra:)
Kragen festes med en hempe foran.

 Fine 6 åringen med krone fra barnehagen og nykjolen på.
 Kjolen satt perfekt og Sophia likte den godt.
 I løpet av den siste uka har de to minste jentene i huset hatt bursdag.
Sophia ble 6 år og Stella 2 år.
Herlige bursdagsjenter:)

5 kommentarer:

  1. SÅ fin! Og tillykke med hende!

    Kh
    Anna

    SvarSlett
  2. Så skjønn kjole, og heldige deg som fant det flotte stoffet i gjenbruksbutikken - riktig et gullfunn :)

    SvarSlett
  3. Åh, sukk - så nydeleg gullkjole :)
    Og gratulerer med overstått til to skjønne bursdagsjenter :) Artig at vi har kvar sin 2-åring født i januar :) Kanskje vi faktisk var på sjukehuset samtidig :)

    SvarSlett
  4. Jeg sydde selv en kjole i det stoffet til mitt russeball i 1994! Artig å se stoffet igjen. Så store jentene er blitt.
    Hilsen Kristin, ergo

    SvarSlett
  5. Sikke en sød lille guldkjole. Hvor er den bare fin :O)

    SvarSlett