mandag 14. oktober 2013

Mere til Jasmin!

Jentene vokser, ingen tvil om det. 
Sophia har skapet fullt av kjoler nå,
 ettersom hun har overtatt en del av Jasamins.
Det betyr jo bare en ting, Jasmin trenger nye klær!
Jeg har sydd et helt sett til henne, med cardigan, genser og skjørt.
Cardigan i isoli (tror det heter det, litt sånn jobbebukseaktig).
Denne har gjort meg frustrert,
og lå lenge før den ble ferdig.
Grunnen var det oransje kantbåndet,
 som jeg har sydd på hele fire ganger før det ble ok! 
Og det er på ingen måte perfekt enda, men det fungerer!
Først ble det bare feil, så ble det for løst, så for stramt. Arghh!
Ja, ja, ferdig ble den til slutt:)
Genser med trekvart lengde på ermer. 
Laget den litt lang,
så den også kan brukes over en leggings.
Skjørt i lilla kordfløyel.
To legg foran. Knapper til pynt.
Jasmin har selv valgt pyntesømmen nederst.
Jeg hadde ikke usynlig glidelås liggende,
istedenfor valgte jeg en vanlig gul glidelås, som ble en fin detalje.

Alle mønstrene er fra Ottobre design 04/2013.
Jasmin i sine nye klær:)

Gøy å kunne sy noe som Jasmin blir glad for,
 og som hun er stolt over å ha på.
Sygleden min er tilbake,
og jeg koser meg den tiden jeg har på syrommet.
Ønsker alle en fin uke:)

9 kommentarer:

  1. Så nydelige og flotte klær! Så effektiv du har vært. Nå kan jeg tenke meg Jasmin er fornøyd og lykkelig over nye garderobe. :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine barneklær! Nå fikk jeg lyst til å sy til de store guttene mine også - kanskje jeg utsetter lappeteppet litt? ;)

    SvarSlett
  3. Sikke fine ting du har fået syet! :-)

    SvarSlett
  4. Artig å se du er i gang igjen.
    Var kjempeflotte plagg dette, og fargene var hærlige.

    SvarSlett
  5. Kjempeflott tøy! Likte særlig skjørtet.

    SvarSlett
  6. Riktigt snyggt! Och så roligt att hon blir så glad för det du syr!

    SvarSlett
  7. Hvor er det flot! Jeg kan godt forstå hun er glad for det. :-)

    SvarSlett
  8. Riktigt fina kläder! Speciellt kjolen gillar jag mycket! Roligt att hon blev glad över kläderna! ;.)

    SvarSlett