tirsdag 14. januar 2014

Kjole til Sophia

Da jeg skulle oppdatere bildene i sidefeltet på bloggen,
 oppdaget jeg at det var veldig lenge siden jeg hadde sydd noe til Sophia. 
Grunnene er vel at hun overtar alle klærne etter Jasmin, så skapet er rimelig fullt. 
Og det mangler ikke på kjoler.
Men, innimellom er det jo gøy å få noe nytt!
Til jul fikk jeg den nye syboka til Jubel og Heilt spesiell,
og den måtte jo testes ut!
Mønsteret jeg har brukt til denne kjolen heter Retro kløverkjole.
Sophia var med og velge stoffene hun ville ha.
Første gang jeg har laget bisebånd i stretch stoff,
en fin effekt.
Sophia ble glad for den nye kjolen sin,
hun likte spesielt godt de lange lommene!
Siden jeg ikke har en Covermaskin,
er kjolen sydd sammen med overlock og vanlig symaskin.
Nå nærmer det seg slutten på mørketiden her i nord.
Vi har fantastisk vær for tiden.
Lite snø, men mye rosa himmel på dagen og nordlys på kvelden.
Vakkert, vakkert og herlig at dagene sakte men sikkert blir lysere.

Ønsker dere alle en fin uke:)


5 kommentarer:

  1. Kjempefin!! Flink å velge stoffer snuppa di:))

    SvarSlett
  2. Hei Siri
    Det er ut som en veldig fornøyd Sophia i glad og frodig nysydd kjole!
    Sikkert topp med en kjole sydd til bare henne.
    Godt nytt og kreativt år også Siri!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Skjønn kjole- ser superdeilig ut :)

    Ja, kjenner igjen at det er fort å glemme litt mellomstemann. Har tenkt litt på det her hjemme.
    Hørtes nydelig ut med nordlys! Jeg er også så glad for at sola har snudd. Lengter etter mer lys selv om jeg bor langt sør.
    Fin dag til deg :)

    SvarSlett
  4. Så fin kjole. Og gøy stoffsammensetting.

    SvarSlett
  5. Herlig gladkjole i fine farger!

    SvarSlett