torsdag 10. oktober 2013

Sommerfugl sett

Som jente nr tre i huset,
har Stella egentlig rikelig med klær.
Men så er det jo gøy å sy noe til henne også!
Selebukse i prikkete kordfløyel, 
med sommerfugl applikasjon øverst og sikk sakk bånd nederst.
Mønsteret er fra Elsebeth Gynthers bok Børnetøj du selv kan sy.
Jeg liker disse selebuksene.
De kan varieres i det uendelige,
og er gode å ha på for de små.
Buksen måtte jo ha en body som passet til,
og da ble det en sommerfugl body!
Mønsteret til denne er fra Stoff og stil.

Stella ble så fin i de nye klærne,
selv om buksa er en anelse stor!
Det er så deilig å sy igjen!
Men etter ett års systopp,
føler jeg meg nesten som en nybegynner igjen!
Her er det bare å sy mer og øve seg opp igjen:)

4 kommentarer:

  1. Super fint :-)
    Og sjovt - jeg har lige idag syet et par bukser i samme mønster, blot andet stof. Mine er også lidt store i størrelsen (str 6 mnd), men superfint og meget nemt mønster.

    KH Maria

    SvarSlett
  2. Hvor er det et fint sæt! :-)

    SvarSlett
  3. Anne Sophie Jessen Ruud12. oktober 2013 kl. 06:46

    Så fin selebukse!! Fantastisk søt body også :) Du er så flink Siri! og søteste tantebarnet mitt som poserer foran kamera :)

    SvarSlett