tirsdag 10. februar 2015

Sett til Jasmin

Flere sett!
Denne gangen en strikket kofte og sydd skjørt til Jasmin. 

 Strikket i alpakka garn fra Sandnes,
mønster fra Sandnes hefte 1402.
Syns kofta ble så fin, nesten så jeg ville hatt en selv:)
Skjørtet er sydd i tre ulike dongeristoff.
Mønsteret laget jeg selv.
Tok utgangspunkt i Jasmins hofteomkrets
 da jeg klippet linning og den øverste delen.
De neste to stoffdelene er laget bredere, 
så det får en fin rynkeeffekt -
og for at ikke skjørtet skal bli for trangt!
Lommer øverst ved linning.
Så fin:)
I helga har jeg vært på sykurs!
For meg som alltid sitter alene og syr,
 var det stas å kunne sitte sammen med flere kreative damer og 
bare sy i mange timer!
For en luksus.
Hva vi sydde får dere se i neste innlegg:)

2 kommentarer:

  1. Flott sett, enig med deg i at jakka var så fin at jeg og godt kunne hatt en slik selv😀
    Sykurs hørtes kjekt ut, det kunne jeg og godt tenkt meg - kanskje lært noen lure triks som en selvlært ikke kommer på, og ikke minst lært nye ting.

    SvarSlett
  2. nydelig! Og flott jente også :)

    SvarSlett