fredag 8. november 2013

Å være sliten

Å være sliten kan ha mange grunner.
Under alle tre graviditeter har jeg vært ekstremt sliten og trøtt,
mest på grunn av dårlig søvn.

For et år siden var jeg utrolig sliten igjen.
Så trøtt og uten energi hele tiden.
Tenkte lenge det var på grunn av flyttingen til England og
hverdagen med tre barn.
Men til slutt gikk jeg til legen, og fikk vite at jeg har lavt stoffskifte.
Det ga mange svar på hvorfor jeg hadde det som jeg hadde.

Jeg begynte på medisin som jeg fortsatt går på.
Tallene er fortsatt ikke helt der de skal være, 
og medisinen har gradvis blitt økt i løpet av året.
Nå er jeg inne i en ny periode hvor jeg er fryktelig sliten.

Jeg merker at det går veldig utover det kreative.
Før var hodet konstant fullt av kreative ideer.
Neste prosjekt var som regel klart i hodet mitt,
før det jeg holdt på med var ferdig.
Nå er det mest tomt.
Utrolig merkelig og litt trist synes jeg.
 Et par småting har jeg fått laget.
To sminkepunger som snart skal finne seg nye hjem.
Passende småprosjekt.
Nå håper jeg bare tåken i hodet letter snart,
og at overskuddet sakte men sikkert vender tilbake.
Inntil da er det bare å ta et lite prosjekt av gangen.

Så hold ut kjære venner,
snart håper jeg bloggen igjen blomstrer av kreativitet:)

7 kommentarer:

  1. Kjenner meg godt igjen, ble diagnosert med det samme for 3 år siden. Øker medisiner fortsatt, håpe formen din kommer seg :)

    SvarSlett
  2. Jeg vet akkurat hvordan du har det, har hatt lavt stoffskifte i 10år. Det er bare å finne seg i at du mest sansynlig kommer til å leve med det som det er nå. Meld deg inn i gruppa "for oss med hypothyreose" på facebook, der kan du lese å få masse tips. Jeg ønsker deg lykke til, og håper du får oppleve noen gode perioder også :)

    SvarSlett
  3. Tror det er mange småbarnsforeldre som er slitne. Jeg føler det mange ganger som at dette klarer jeg bare ikke, men så må man jo...Så godt det må være å få en diagnose som forklarer hvorfor man er sliten og medisin som kan hjelpe.
    Søte punger du har laget - jeg venter gjerne til du er ovenpå igjen for du lager jo så masse fint :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige hilsner:)
    LaLa, takk for tips om Facebook gruppe, skal sjekke den ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig - man trenger alle de tips man kan få med denne sykdommen, for den er ikke så enkel. Mange sliter veldig, og andre har det helt supert. Jeg ligger midt på treet, sliten og trøtt, legger på meg endel - men klarer hverdagen greit med litt viljestyrke ;) Ha ei fin helg :)

      Slett
  5. Så mye fint du lager :)
    Jeg har lavt stoffskifte, begynte med Levaxin uten bedring. Etter noen år byttet jeg medisin og begynte med Erfa Thyroid, det hjalp meg veldig og jeg fikk mye av kreftene tilbake.
    Hilsen Maria :)

    SvarSlett
  6. Håper formen din blir bedre! Alltid mye fine og kreative prosjekter hos deg:) Ha en fin dag!

    SvarSlett