mandag 23. januar 2012

Babyteppe

Jeg har en venninne som nylig har fått en liten jente.
Og med litt tid foran symaskinen hver dag i forrige uke,
fikk jeg sydd dette teppet til dem.
Friske og glade farger,
som jeg håper den lille jenta vil bli glad for:)
Teppet består av både nye og gamle stoffer.
Baksiden er av fleece.
Oransje kantbånd rund hele.
 For å gjøre det enklere for meg selv, syr jeg fast kantbåndet på baksiden først.
Deretter bretter jeg det rundt til framsiden før jeg syr det fast der.

Som jeg har vist tidligere,
 bruker jeg en bølgesøm på maskinen for å sy sammen for og baksiden.
Syns det blir en fin detalje på teppet,
samtidig som det holder de to sidene godt sammen.

Ingen tegn til fødsel her,
så det er fortsatt mulig å være med i min lille gjettekonkurranse:)


10 kommentarer:

  1. Hur söt var inte den här lilla babyfilten då??!!!! Tokfin! Både flickebarnet och hennes föräldrar kommer ju att bli hur glada som helst för den där:) Konstigt med kommenterandet...jag har inte haft några problem. Tyvärr vet jag inte vad som kan vara fel heller. Hoppas någon annan vet så att det löser sig:)

    SvarSlett
  2. Hei Helena,
    jeg har funnet løsningen på problemet mitt!
    Når jeg bruker Google Chrome, får jeg tilgang til alt igjen.
    Takk for koselig hilsen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vad bra att det löste sig!! Sånt strul är så himla jobbigt. Oftast är lösningen enkel bara man vet om den:)

      Slett
  3. Så fint teppe, deilig med farger!!

    Lykke til i siste innspurt :)

    SvarSlett
  4. Å så lekkert teppe, mottakeren blir nok veldig glad :)

    Lykke til på vegen, strax er du der :)

    SvarSlett
  5. Så fint teppe. Den bølgete sømmen var fin - lur måte å sy sammen stoffene på :-)

    SvarSlett
  6. Åh, så glada både mor och dotter kommer att bli! Lapptäcken är dessutom jättekul att sy.

    SvarSlett
  7. Kjempeherlig! Har holdt meg unna alt som minner om quilting. Er så utrolig slapp på å bruke strykejernet, og det burde en vel ikke være på sånne prosjekter!?

    SvarSlett
  8. Heisan Siri
    Jeg elsker å se andres lappetepper og dette var jo kjempefint! Satt og monterte et lite teppe selv her i ettermiddag. Morsomt å sy når de ikke skal være så store. Tror jeg har litt liten tålmodighet jeg.
    Ha en fin senkveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Gulligt o jättefin present!

    SvarSlett