onsdag 21. september 2011

Høstkjole til Sophia

Åh, så herlig å sy noe med en skikkelig retro følelse igjen!
Da jeg fikk bunken med dynetrekk fra styreren i Sophias barnehage,
kom ideen til denne kjolen med en gang.

Jeg hadde lyst til å prøve meg på en ny variant,
 enn de kjolene jeg har sydd tidligere!
Brukte Meedoms Form 1.5 som utgangspunkt.
Jeg har sydd en usynlig glidelås i ryggen
og har laget ermene noe bredere.

Runde lommer foran, to knapper til pynt -
og en glad jente i ny kjole:)

De runde lommene gir meg assosiasjoner til OttoPippis fine kjoler.
Ottobre design hadde også brukt dem i sitt nyeste nummer.



Syns den ble skikkelig søt jeg!
Så nå skal jeg lage en til Jasmin av det blå/ grønne dynetrekket jeg fikk:)

20 kommentarer:

  1. Rigtig skøn efterårskjole :-) Jeg skal også have gang i de orange/brune farver så fint :-)

    SvarSlett
  2. Ta turen innom bloggen min for å være med på blogglotteriet mitt!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse med ein ny skatt i magen! Så koseleg! Men godt du er på bedringens vei! Eg veit desverre mykje om kvalme etter mine magetider - og unner ingen det...

    Så knallfin kjole du har laga! Likar så godt kombinasjonen av stoffer, kule lommar ++ Skikkeleg haustkjole!

    Fin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. fantastisk flott kjole!!! du er superretrodyktig!

    SvarSlett
  5. Så hyggelig at du er tilbake etter lang pause:) Blir så glad av tingene dine:)

    SvarSlett
  6. Ååå, så fantastisk nydeleg! :) Du er berre heilt utruleg flink, og jentene dine er verdas heldigaste som får kle seg opp i så vakre kreasjonar :)

    SvarSlett
  7. Kjolen er fantastisk! Jeg er inspirert!

    SvarSlett
  8. Smart idé med de runde lommer. Det ser bare godt ud.

    SvarSlett
  9. Otroligt fin! Gillar verkligen de runda fickorna. Blev inspirerad att sy liknande fickor på något plagg till lillebror snart! Tack för inspirationen!

    SvarSlett
  10. Knallkul! Og de lommene gjorde hele kjolen ekstra stilig :-)

    SvarSlett
  11. Så utrolig fin den var! Kjempekult stoff, og så gøy med bånd og lommene og alt :)

    SvarSlett
  12. Den var kjempetøff! Så hyggelig med en liten på veg - alt godt ønskes:)

    SvarSlett
  13. Det var da bare en helt utrolig skjønn kjole! Helt hærlig - jeg likte den kjempegodt!!! (Noe av det fineste jeg har sett!)
    Fin kveld til deg :-)

    SvarSlett
  14. Herlig, herlig kjole og ikke minst eieren!


    Klem

    SvarSlett
  15. Dritlekker kjole!!
    Du rocker :)

    SvarSlett
  16. Nydelig! Virkelig spesiell og fin, og utrolig retrokul, selvfølgelig:)

    SvarSlett
  17. Nøøøøj !!! Hvor er den fin. Lige i de farver som jeg elsker allermest, nemlig orange og brun. Super flot.

    Hilsen Gitte

    SvarSlett