tirsdag 22. februar 2011

Jeg burde, jeg burde...

Jepp, jeg burde sy noe helt annet enn denne kjolen.
På listen over ting som skal sys, står det blant annet gensere og legging til jentene, karnevalskostymer, gaver til to babyer og en bestilling.
Men så fikk jeg plutselig ideen til denne kjolen til Sophia,
 og da bare måtte jeg lage den.
Noen andre som har det sånn?

Jeg hadde to bukseben liggende, etter en gammel jeans som ikke lenger passet.
Disse ble hoveddelen.
Det rød/ rosa stoffet med prikker er fra en av posene jeg har fått av snille damer -
kraftig og fin bomull.
Jeg har brukt Gynthers spencerkjole mønster som utgangspunkt, men har laget den mer firkantet øverst.
En stor lomme foran.
Jeg hadde planer om å vise bilde av Sophia i kjolen, for hun har den på i dag.
Men hun er ikke i form. Ligger på sofaen med vondt i øret og ser på Peppa gris.
Så live bilde får komme en annen dag.

17 kommentarer:

  1. Åh ja - det kender jeg ALT for godt!!

    Men hvor blev den sød kjolen!!

    Jeg har ikke modtaget din betaling endnu, men så snart jeg kan se den, så laver jeg din header :-)

    Smil fra Mia

    SvarSlett
  2. Å, så søt den var! Har ingen bukseben liggende..;) Men hvis jeg hadde hatt, hadde jeg lagt en slik kjole;)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg kjenne helt klart igjen den følelsen...*ler*...

    Så fin kjole!
    Klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  4. Så fin kjole, og vet akkurat hva du mener med slike plutselige innfall :)
    Ulljakken i forrige innlegg var utrolig fin også.
    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg har det på samme måte! Kjolen ble super, vel anvent tid spør du meg:)

    SvarSlett
  6. Å, ja... Har det nok på samme måte her. Men, vi må jo følge endel av disse impulsene, for gøy skal det være! Fin kjole! Syns også at Spencer-kjoler kler godt å bli sydd av kraftige, solide stoffer. (Og tusen, tusen takk for all oppmuntring på min andre blogg).

    SvarSlett
  7. Åh ja, fastelavnskostume!! Tæller dagene, det nærmer sig hastigt!
    Jette / Villa Ko

    SvarSlett
  8. Så søt den er, tenker hun er nydelig i den :)
    Og så smart måte å bruke gamle bukser på :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  9. Høres kjent ut det der :-) Må jo tillate seg å sy det man har lyst til - det skal jo være gøy å sy! Kjolen ble ihvertfall kjempefin! Smart gjenbruk.

    SvarSlett
  10. Den blev superfin och jag älskar ditt återbrukstänkande.

    Tjingeling Mia :)

    SvarSlett
  11. Meget meget fin. Heldig lille pige.

    SvarSlett
  12. Så flott og tøff kjole. Og ja, eg kjenner meg veldig igjen at ideer av og til bare må prøves ut... :)

    SvarSlett
  13. Det är så mycket man måste... fast ibland är det ju så himla bra att man gör det som faller en in för stunden. Den här är som en karamell!

    SvarSlett
  14. Hei på dæi!
    Ja akkurat sån har æi det også. Har en kjole som æi har fådd bestilling på, men har sååå mye anna æi vil sy istede.. Men må¨bare ta mæi sjøl i nakken å bli ferdig med den.
    Denna kjolen blei kjæmpefin. Og æi like den formen på kjolen veldig godt. kanskje æi må prøve mæi på en kjole i samme modell?
    Ønske dæi en fin ifn dag
    klæm fra mæi

    SvarSlett
  15. Var kjempefin kombinasjon, og så greit å få brukt de gamle klærne til noe. Kjenner til det der at når man bør gjøre noe, får man lyst til å gjøre heelt andre ting ;)

    SvarSlett
  16. Så väldigt fin! och jag förstår precis vad du menar!

    SvarSlett