onsdag 13. januar 2010

Vendbar guttevest

Siden jeg selv har to jenter blir det til at jeg lager mest jenteklær. Da er det ekstra gøy innimellom å få lage litt gutteklær. Denne vesten har utgangspunkt i et Gynther mønster, og var en gave til en gutt på snart tre år. Den er vendbar, og har litt ulike detaljer på hver side. Den ene siden er grønnrutet med en liten brun kordfløyelslomme.
Den andre siden er i brun kordfløyel. For at knappene skal kunne brukes på begge sider, har jeg sydd dem fast i en hempe. De sitter dermed ikke fast på bare en side men kan brukes på begge sidene.

Den brune siden har fått et lite tre applikert bak.
Det grønne stoffet er fra min gode stoff nabo, det brune fra Stoff og stil.
.
Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene som legges igjen, det setter jeg stor pris på!
Håper dere alle har en fantastisk dag:)


7 kommentarer:

  1. Fin, fin vest.
    Ville gerne at min søn stadig var lille nok til at jeg kunne give ham den på. Men nej !!!

    Hilsen Gitte

    SvarSlett
  2. Åh, så söt!
    Jag älskar vändbara saker, flerfunktionella prylar tilltalar mig överlag.

    SvarSlett
  3. Herlig vest, helt etter min smak. Og tapeten er jo super cool. Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  4. Hei, så koselig vest! Fin applikasjon. Satt akkurat og lurte på hva jeg skal lage til eldstegutt. Nå falt det på plass! Han ville egentlig ha siste kjolen jeg sydde, men gikk med på at jeg lager noe annet så lenge det blir med samme røde knappene. En vest- perfekt!

    SvarSlett
  5. Så utrolig mye søtt du lager Siri!
    Jeg får nesten lyst på en liten en til jeg slik at jeg kan sy barnetøy til de minste jeg også hihi!!
    Tapeten eller stoffet som ligger bak var da helt fantastisk!!
    Ha en fin dag videre! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  6. Sikke en flot vest.
    Kh Birthe

    SvarSlett
  7. Vad fin, har funderat på att sy en liknande åt Max när vädret vänder. Jättefin, och smart att den är vändbar. Så man kan vända den ut och in efter att man har spillt sin lunch på den :-)

    SvarSlett