søndag 17. januar 2010

Gavevandring, del 2

I høst meldte jeg meg på Stubenfreudes gavevandring, og før jul mottok jeg den fineste gaven fra henne. Nå var det min tur til å lage noe, og gavene ble sendt ut tidligere denne uka. Det ble to gaver, en til Kirsten som har Stubenfreude og en til Ingunn som har Jojo hjemmesydd.
I den lille gaven var det en fugleuro.
Kjøpte meg origami papir da jeg var i Tromsø i desember. Og så fikk jeg tørket støv av en origami bok jeg fikk av en japansk venninne på midten av nittitallet. Veldig gøy å brette disse søte fuglene igjen:)

Uroen ble også pyntet med noen treperler kjøpt på Stoff og stil.


I den store gaven var det en liten veske. Forminsket mitt vanlige mønster, og syns det ble en bra størrelse på dem. Vel og merke hvis man ikke må ha med seg bleier, våtservietter og den slags.. Kanske en veske til mor når hun skal ut uten barn??



Stofftrukket knapp og en lomme inni.
De fine stoffene fikk jeg av Makrill i et bytte jeg gjorde med henne i høst, deilig med denne bloggverden!!
Har fått tilbakemelding fra begge mottakerne at de likte gavene:)
.
Jeg syns det var veldig gøy å få en gave, men også å lage en!
Det er noe ekstra spesielt å lage gaver til noen man bare har møtt i bloggverdenen!
.
Håper dere alle har en strålende søndag!




11 kommentarer:

  1. Kjempe fine vesker, fin fasong+super størrelse til oss som ikke har bleiebarn lenger;)

    SvarSlett
  2. Det hørtes koselig ut å være med på noe sånt :) Gavene du har laget er kjempefine, både veskene og uroene. Mmh origami ja, kanskje det var det man skulle begynne med? :)

    SvarSlett
  3. Vilka fina saker du gjort!! Är otroligt imponerad av dina origami-kunskaper!!

    Fint tyg i den ena väskan :)

    SvarSlett
  4. Veskene blir bare finere og finere. Likte særlig godt den med lilla og orange blomster. Et nydelig mønster du har kommet fram til!

    SvarSlett
  5. Hei, og takk!
    Makrill, glemte jo helt å skrive at stoffet var fra deg, har lagt skrevet det i innlegget nå:)

    SvarSlett
  6. Så flotte gaver:) Fin og spesiell uro, og stilige vesker =)

    SvarSlett
  7. å helige de var som fikk så fine gaver!
    du er kjempeflink!

    SvarSlett
  8. Hei Siri
    Origami er så utrolig fint! Søsteren min har kjøpt noen fine fugler makne til dine i det lekreste papir.
    Likte veldig godt den blomstrete fine veska for mor-alene også!
    Symaskinen og jeg er begynt å bli godvenner, og nå har jeg startet opp med tre lappetepper på en gang. Hopper elegant fra det ene til det andre.
    Ha en fin dag!Klem fra kaspara

    SvarSlett
  9. Undrar om fagel mår bra inne i paketet. underbar söt och unik. vad duktig du är med allt du gör. väskorna är superfina som vanlig, klem!

    SvarSlett
  10. Fina gåvor! Det är roligt med origami. Vilket snyggt papper fåglarna år vikta i.

    SvarSlett
  11. Takk søte damer.
    Jepp, origami er faktisk ganske gøy!
    Origamipapiret er forresten kjøpt på Åhlens:)

    SvarSlett