torsdag 30. april 2009

Jeg har blitt tante!

Den 9 april ble jeg tante, og jentene fikk sin første kusine. Veldig stas!
Vi har desverre ikke sett den lille enda, da de bor i England- jeg er gift med en engelskmann, og dette er hans brors barn.
Lille Poppy måtte selvsagt få en gave!
Og nå når den er kommet fram til henne, kan jeg vise fram klærne på bloggen. Sommerbukse med trykknapper i skrittet og rosa knapper ved skuldre. To sett knapper på hver skulder så den kan justeres i lengden. Håper den blir deilig å ha i sommervarmen
Mønster fra Gynther.
Stoff kjøpt på nå nedlagte Cafe Sømmelig i Oslo.

Baksiden av linbukse og sommerbukse.

Siden babyen heter Poppy (betyr valmue) måtte jeg applikere en liten valmue på buksa!
Linbukse med legg foran og lomme bak.
Mønster fra Ottobre design 06/2008.
Linstoff fra et gammelt skjørt jeg ikke brukte lenger.


Body som kan brukes sammen med linbuksa. Supert mønster som jeg har brukt mye. God passform og kan brukes lenge.
Mønster fra Stoff og stil.
Jersey fra Alt om håndarbeide.



Søt sommerkjole som kan brukes alene eller sammen med linbuksa.
Har etterhvert sydd mange kjoler i dette mønsteret, synes det er bra. Kan brukes lenge.
Mønster fra Ottobre design 01/2008.
Blomsterstofffet er kjøpt på loppemarked. Velourbånd og rosa lillemartine stoff nederst fra Stoff og stil.




9 kommentarer:

  1. Gratulerer som tante!!
    Det blir en fin liten jente i flotte klær til sommeren :D

    SvarSlett
  2. Grattis! Och vilken fin välkomstpresent. Sommarbyxorna är helt fantastiska - gillar verkligen tyget!

    SvarSlett
  3. Vad kul, grattis!! Och vilken välklädd liten tös det kommer att bli, jättefint...

    SvarSlett
  4. Grattis! Underbart fina tyger du hittat :-) Och kläderna är jättefina de med :-)

    SvarSlett
  5. Stort grattis! Vad mycket fint du sytt! Jag bara älskar sommarhängselbyxorna!!

    SvarSlett
  6. Så fine klær du gir bort! :o)
    God helg!

    SvarSlett
  7. Grattis!!!Så gøy:D Utrolig flotte klær!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  8. så gulligt!!!!! super sött gillar klänningen extra mycket en sån skulle jag oxå vilja sy

    SvarSlett